Sådan tester du din forretningside med eksperimenter

På dette online videokursus vil du lære hvordan du tester din forretningside via både kvalitative og kvantitative eksperimenter, så du undgår at bruge unødvendig tid og penge på dårlige ideer. Vi arbejder med både digitale og fysiske eksperimentet og du lærer bl.a. hvordan du kan interview din mor uden bias, at opsamle læringer via Value Proposition Canvas, samt hvordan et fake door eksperiment kan vise dig, om der er kunder til din ide. Rigtig god fornøjelse!

Det kan du efter kurset

  • Interviewe din egen mor uden bias

  • Begynde at lave digitale eksperimenter

  • Bruge Value Proposition Canvas til at opsamle læringer

  • Teste om din forretningside er god

Kursusindhold

Dette kursus tager ca. 1 time excl. opgaveløsning

  • 1

    Startups for begyndere

    • Velkommen til Studynow

    • Tre spørgsmål før vi starter

    • 1.0 Introduktion til startups for begyndere

    • 1.1 At gå fra 0-1

    • 1.2 Top 5 grunde til hvorfor startups fejler

    • 1.3 Nogle af de største fejl i historien

    • 1.4 Kender du disse 3 virksomheder?

    • 2.0 Find dine kunder (Kvalitativ research)

    • 2.1. Kan du få sandheden ud af din mor?

    • 3.0 Værktøjkassen: Value Proposition Canvas (VPC)

    • 3.1 VPC - Opgaver

    • 3.2 VPC - Udfordringer

    • 3.3 VPC - Fordele

    • 3.4 VPC - Kort opsumering

    • 3.5 VPC - Prioritering og fokus

    • 3.6 VPC - Value Map

    • 3.7 VPC - Produkter og services

    • 3.8 VPC - Mindske udfordringer

    • 3.9 VPC - Skabe fordele

    • 4.0. Test din ide (Kvantitativ research)

    • 4.1 Hypoteser og eksperimenter

    • 4.2 Case study: UNDO

    • 4.3 Fake door eksperiment

    • 4.4 Push vs pull markedsføring

    • 4.5 E-commerce eksperiment

    • 5.0 Afslutning

    • 5.1 Tak for nu

    • 5.2 Spørgeskema

Jarl Rosenlykke

Din underviser

Jarl Rosenlykke har +10 års erfaring med at bygge digitale produkter og startups. Jarl har bl.a. arbejdet som Head of Product Development i Rainmaking hvor han var med til at lave TheHub, UNDO, Ikea Bootcamp og Boxhub. Herudover har Jarl været Partner i KRING, hvor han var med til at opbygge et Venture Studio, samt tilbragt to år som selvstændig konsulent i Danmark og Schweiz. Jarl er i dag partner i startup-fabrikken Magine og har det daglige ansvar for Studynow, hvor han sidder som CEO.

Er du mere til live undervisning?

Dette videokursus tilbydes også som live webinar. Du kan læse mere om datoer og tilmelde dig via knappen nedenfor